piątek, 6 listopada 2015

NIE DAJ SIĘ CHOROBIE - DOMOWE SPOSOBY NA PRZEZIĘBIENIE



Sezon gryp i przeziębień zaczął się na dobre. Doświadczyłam tego na własnej skórze. Pisząc tego posta leżę pod kocem z kubkiem gorącej herbaty i niestety nie ma to nic wspólnego z pojęciem relaksu. Dodatkowe atrakcje to ból głowy i łamanie w kościach. W związku z takim stanem rzeczy, postanowiłam podzielić się z Wami moimi domowymi sposobami na przeziębienie, które mi pomagają najlepiej. Internet bowiem jest pełen bardziej lub mniej skutecznych porad, co jest nam w stanie pomóc na przeziębienie lub grypę. Ja przedstawiam moją subiektywną listę domowych sposobów, które sama z powodzeniem stosuję.


Herbata z miodem, imbirem i cytryną

Mój absolutny faworyt. Korzeń imbiru należy zetrzeć na drobnej tarce i wymieszać go z miodem w proporcjach ok 1:2. Najlepiej całość przełożyć do słoiczka i przechowywać w lodówce. Dawkować po łyżeczce do herbaty razem z plasterkiem cytryny. Znakomicie rozgrzewa, poza tym imbir ma działanie bakteriobójcze. No i jest to naprawdę smaczne, czego nie można powiedzieć o niektórych domowych "miksturach". Jeśli nie mamy chęci lub czasu trzeć całego korzenia wystarczy plasterek imbiru pokroić w drobną kosteczkę, dodać do gorącej herbaty (lub zalać gorącą wodą w czasie jej parzenia), dodać plasterek cytryny i miód. Należy jednak pamiętać, że miodu nie powinno się dodawać do gorącego napoju, gdyż traci on wtedy swoje cenne zdrowotne właściwości stając się zwykłym 'słodzikiem".

Mleko z miodem i czosnkiem

Nie oszukujmy się - ten sposób jest dużo mniej smaczny, jednak również bardzo skuteczny. Czosnek jest naturalnym antybiotykiem, działa odkażająco na drogi oddechowe. Mleko i miód natomiast doskonale wzmacniają organizm. Polecam wypić je przed snem, mi bowiem ciepłe mleko dodatkowo ułatwia zasypianie.

Syrop z cebuli

Do dziś pamiętam jak podawała mi go moja mama gdy chorowałam w dzieciństwie. Ot, taki smak dzieciństwa. Jest to sprawdzony sposób na przeziębienie, szczególnie jeśli męczy nasz kaszel. Ma działanie wykrztuśne, dodatkowo silnie dezynfekuje. Jest też źródłem wielu witamin szczególnie witaminy C.Aby go przygotować należy obrać kilka cebul, drobno je posiekać i zasypać dość obficie cukrem. Całość odstawić na kilka godzin lub nawet na całą noc. Pić 3 razy dziennie po 1 łyżeczce.

Rosół

Sposób równie banalny co skuteczny. Co prawda rosół sam w sobie nie jest lekarstwem na przeziębienie, jednak bardzo wzmacnia organizm, przez co pomaga nam walczyć z chorobą. Która z nas podczas choroby nie ma ochoty na porcję tej pożywnej zupy?

Łóżko

Uwierzcie, że nic nie zastąpi nam kilku dni spędzonych w łóżku, podczas których porządnie się wygrzejemy. Walka z chorobą jest sporym wysiłkiem dla naszego organizmu, potrzebny mu więc jest odpoczynek i czas na regenerację. Przechodzone przeziębienie może być też przyczyną poważnych powikłań. Lepiej więc poświęcić tych kilka dni i zostać w domu. Ostatecznie niech was przekona fakt, że "wyleżane" przeziębienie po prostu szybciej przechodzi.


A jakie są Wasze sposoby na przeziębienie? Mam nadzieję, że moje rady Wam pomogą :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz